21 oktober 2007

Helpdesk medewerkers

Zaterdag was ik bij mijn zus in het oosten des lands om voor haar internet te installeren. Dat is opzich niet zo heel erg lastig, en heb ik de hulp van een helpdesk wedewerker niet nodig, maar wel als je de verkeerde gebruikers naam en wachtwoord in de router invult. Oeps.. en corrigeer dat dan maar weer eens.

Het is wel eens gaaf om aan de andere kant van de lijn te zitten. Normaal gesproken word ik natuurlijk gebeld door klanten, die dan de meest uiteen lopende vragen weten te verzinnen. Dit keer mocht ik me dus uitleven. De eerste helpdesk medewerker die ik aan de lijn kreeg, was meteen de juiste. Hij wist me zonder problemen weer op het juiste spoor te brengen. Ik kon weer verder met het installeren, maar kwam toch weer een probleem tegen. Het draadloze netwerk was wel in de lucht, maar het lukte me niet om er op in te loggen. De tweede helpdesk medewerker was niet zo'n aardige gast als de eerste. Hij deed zijn best wel, maar liet me blijken dat hij er toch minder plezier in had als zijn collega. Uiteindelijk wist hij me niet te helpen, en raadde me aan om de hele laptop maar opnieuw te installeren. Nou, dat was ik niet van plan. Ik vertelde hem dat ik het zelf wel verder zou uitzoeken. Na het nodige zoek werk, lukte het me om het probleem op te lossen. Het lag helemaal niet aan de laptop, maar aan het kanaal waarop het draadloze signaal werd uitgezonden. Ik heb hem toen op een ander kanaal gezet, en het probleem was meteen opgelost.. Niets laptop problemen... Nee, gewoon een router configuratie probleempje. Oeps. foutje van de helpdesk medewerker. Maarja, ik weet wat hij mee maakt natuurlijk. Het is ook niet een makkelijk beroep.

In de avond hebben we lekker gegourmet met de familie. Mijn moeder en Bram waren daarvoor ook langs gekomen. Het was overheerlijk, en ik zat zo vol, dat ik niet eens ijs toe heb genomen. Jeroen die geen ijs toe neemt. Dan is het fout hoor.

Mazzel

Geen opmerkingen: